hirdetés
hirdetés
2014. április. 24., csütörtök - György.
hirdetés

Visszafogják magukat az alkoholos hirdetők

Közös, szigorú irányelveket fogalmaztak meg saját marketingtevékenységük szabályozására vonatkozóan a legnagyobb italgyártók.

Az AB InBev, a Bacardi, a Brown-Forman, a Carlsberg, a Diageo, a Heineken, a Pernod Ricard és a SAB Miller által tető alá hozott megállapodás eredménye a felelősségteljes marketing paktum(Responsible Marketing Pact). Az együttesen az európai alkoholos reklámköltés nagy részéért felelős cégek az Unióval, a Hirdetők Világszövetségével (WFA) és nemzeti szabályozókkal állapodtak meg az alapelvekről - olvasható a btl.hu-n. 

A paktum céljai közé tartozik, hogy kiskorúak még véletlenül se találkozzanak alkoholos italok hirdetéseivel a médiában, beleértve a közösségi médiát is. A "célozhatóság" alsó korhatárát is közösen fogják meghatározni a teljes EU-ban. A reklámokkal kapcsolatba kerülők minimum 70 százalékának kell nagykorúnak lennie. Biztosítani kell továbbá, hogy a fiatalok ne kapjanak kedvet az alkoholizáláshoz, vagyis olyan megjelenésekkel kell dolgozni, amelyek elsősorban a felnőttek számára vonzóak.

Amint a felek megegyeznek a fenti célok elérésének mikéntjéről, az implementációt és az elfogadott elveknek való megfelelést egy kívülálló cég, az Accenture, valamint a nemzeti önszabályozó hirdetési szervezetek fogják figyelemmel kísérni. Ez utóbbiak feladata közé fog tartozni, hogy országos szinten biztosítsák az alapelvek alkalmazását, a nem megfelelő marketingtevékenységet pedig szankciókkal - például a vétkesek nyilvános megnevezésével, az illetékes hatóságok figyelmének felhívásával - sújtsák. 

(forrás: btl.hu )
Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hírlevél regisztráció

Találkozzunk a Facebookon!

hirdetés

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél