hirdetés
2014. november. 28., péntek - Stefánia.
hirdetés

A hirdetők lemaradtak a fogyasztók mögött

Nő a fogyasztói aktivitás, gyakoribbak a protestmozgalmak

Már nem a hirdetők alakítják a piacot, hanem a fogyasztók szabják azt saját akaratuk szerint, ezt pedig a hirdetők elfelejtették észrevenni – állítja Paul Polman, az Unilever globális ügyvezető igazgatója.

Tovább nyomul a hirdetők és a marketingesek gyepálásában az Unilever menedzsmentje, most Paul Polman, a vállalat globális ügyvezetője osztotta ki a piacot a Marketing Society 2012-es éves konferenciáján – írja a Brand Republic.

Polman azzal kezdte a beszélgetést, hogy míg szerinte korábban a vállalatok a fogyasztók előtt jártak, ők diktálták a trendeket, ők generálták a fogyasztói igényeket, és ráadásul elég unileverjól is csinálták, addigra ez mára megfordult. „Hamar kicsúszik a lábunk alól a talaj. A fogyasztó gyakran előttünk jár, saját piacokat teremt magának egyre rohamosabb tempóban” – mondta.

Polman úgy látja, hogy ez a fajta fogyasztói aktivitás már elterjedt, a hirdetőknek pedig meg kell tanulniuk az új nyelvet. „Amennyiben ez nem történik meg – figyelmeztet – úgy a hirdetők és fogyasztók közötti szakadék tovább tágul, amelynek komoly következményei lesznek.”

A fogyasztói aktivitásra, és a protestmozgalom hatásaira számos példát hozott fel. A Netflix és a Bank of America kénytelen volt a fizetéseket növelni, a McDonald’s-ot figyelmeztették arra, mit jelent az organikus étel, a Kit Katet rákényszerítették, hogy pálmaolajat használjon, a News Corpot pedig kötelezték, hogy tartsa be a saját szabályait.

A megoldást Polman abban látja, ha a vállalatok visszaveszik a vezető szerepet és elé mennek a fogyasztói elvárásoknak. „Előrelátásra van szükségünk. A fogyasztók egy kicsi, de egyre csak növekvő csoportja ma már fenntartható forrásból készült termékeket vásárol olyan cégektől, amelyek a társadalmi felelősségvállalás normái szerint működnek. Azok a vállalatok, amelyek úgy vélik, hogy ez ma még csak egy réteg, és nem kell velük foglalkozni, azok biztosan veszíteni fognak hosszú távon” – mondta.

Az Unilever különböző vezetői az utóbbi egy évben mintha letarolták volna a szaksajtót hasonló nyilatkozataikkal. Legutóbb a szerinte ódivatú, profithajhász marketingszemléletet kritizálta Marc Mathieu marketingigazgató, kinek vezetésével a vállalat tavaly októberben marketingstratégiát váltott Több varázslat, kevesebb logika szlogennel. Tavaly Cannes-ban pedig Mathieu kijelentette, hogy a „fiatalok tojnak a cégünk hírnevére”.



(forrás: Brand Republic/Kreatív Online)
Share on Tumblr

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél