hirdetés
hirdetés
2014. április. 21., hétfő - Konrád.
hirdetés

Félmilliárd forint veszteséggel tőkeinjekcióra vár a Gyulai Húskombinát

A külföldi eladásokkal az egyensúly várhatóan helyreállítható

A Gyulai Húskombinát 8 milliárd forint árbevétel mellett 400-500 millió forint veszteséggel zárja a 2011-es gazdasági évet az előzetes mérlegadatok szerint – tájékoztatta az MTI-t Ruck János, a Gyulai Húskombinát Zrt. vezérigazgatója.

A társaság árbevétele 2010-ben 6,5 milliárd forint, mérleg szerinti vesztesége 300 millió forint volt.   A vezérigazgató elmondta, hogy a társaság tavaly 8500 tonna húskészítményt gyártott, 2200 tonnával többet, mint 2010-ben, a termelés 30 százalékos bővülése mögött az exportpiaci eladások növekedése áll. A nagyobb külpiaci bevétel javította a társaság üzemi eredményét, az árbevétel arányos veszteség 2-3 százalék közötti volt az előző évi 4-5 százalék után.

A cégnél tavaly ötven fővel nőtt a foglalkoztatottak száma a nagyobb termelés gyulaikövetkeztében, a húsgyár jelenleg 480 főnek ad tartósan munkát.

A Gyulai Húskombinát a 2012-es üzleti évben az exportpiaci eladások további bővülésével számol, a tervekben 9 ezer tonna késztermék előállítása szerepel, 500 tonnával több, mint 2011-ben. A cég az idén 10 milliárd forint árbevételt tervez.

A társaság éves szinten öt-hat ezer tonna közötti húsalapanyagot dolgoz fel, ebből ötven százalékot a saját vágású sertés adja, a további ötven százalékot vágott húsként a hazai piacról vásárolja.

Ruck János a Húskombinát napi működéséről, likviditási helyzetéről az MTI-nek kifejtette: a tulajdonos HAGE-NAGISZ Nádudvari Mezőgazdasági Vállalkozói Csoport a likviditás megőrzése érdekében folyamatosan nyújt anyagi segítséget, a társaságnak nincs közüzemi és köztartozása, a béreket rendszeresen fizeti. Jelentős a cég hitelállománya, éves szinten több százmillió forint terhet jelentenek csak a kamat- és egyéb költségek, amit a hazai élelmiszer-ágazat a jelenlegi árfolyamok és kamatterhek mellett nehezen, vagy egyáltalán nem képes kitermelni – tette hozzá.

A veszteséges termelés kialakulásának okairól a vezérigazgató elmondta, hogy Gyula gondjai azonosak a hungaricumokat előállító hazai feldolgozók problémáival: a prémiumtermékek előállítási költségének hetven százalékát a frissen vágott sertéshús ára dönti el, amit egyre drágábban lehet beszerezni, és a többi költség is emelkedik.

Ugyanakkor például a gyulai májasok, kolbászok, hentesáruk és felvágottak nyolcvan százaléka a hazai piacra kerül, ahol a vevők egy része anyagi okok miatt nem ismeri el a hungaricumok többlet előállítási költségeit – mondta a vezérigazgató.  

Ruck János szerint a gyulai hentesáru gyártási tradíciók egyszeri tőkeinjekcióval életben tarthatóak, a gyulai termékekre nagyobb a kereslet a külpiacokon, ám a társaság a megrendeléseknek csak egy részét tudja teljesíteni likviditási gondok miatt. A vezérigazgató hozzátette: a külföldi eladások növelésével a társaság működése egyensúlyba hozható.

(forrás: MTI )
Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

hirdetés

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél