hirdetés
hirdetés
2014. április. 20., vasárnap - Tivadar.
hirdetés

Store Check egy delikát boltban 

A három budapesti Culinaris bolt bármelyikébe belépve az igényesség, a tökéletességre törekvés és a profizmus érinti meg először az embert. Az első, a 2003-ban a Hunyadi téren megnyílt pici, családias, mindössze hatvan négyzetméteres Culinaris valóban valami újat teremtett, újat hozott a magyar élelmiszerboltok világába. A cikk az Élelmiszer áprilisi számában jelent meg.

Az első, majd a második és harmadik Culinaris lehetőséget adott a vad mexikói oregánó, a görögszéna, a francia kecskesajtok, az olasz szárított sonkák, a curryk, a fűszerpaszták, a chutneyk a legjobb pezsgők megismerésére és megkóstolására, valamint igény kialakulására irántuk. Az aprócska boltot néhány év múlva a Perc utcában, a volt óbudai textilgyár egyik épületében megnyílt, csaknem kétszáz négyzetméteres „nagy” bolt követte. Itt található a raktár is, ahonnan a többi Culinaris üzlet és a nagykereskedelem igényeinek kielégítése történik. A Balassi Bálint utcai, 2009-ben megnyílt bolt pedig az „elit” Culinaris, elitkörnyéken, elitbisztróval. Mindhárom bolt igazi paradicsom a külföldi konyha kedvelőinek, azonban a Perc utcai viszi a prímet. Lefogadom, hogy belistázott termékeik száma közelít a hazai hipermarket-palettához.

Fejedelmi választék

Kezdjük az óriási alkohol- és bortermékválasztékkal. 500 000 forintos Henessy konyak, Veuve Clicquot pezsgők, belga, spanyol, holland, francia sörök. A legnagyobb whiskeyrajongók úszhatnak az örömben a ritkaságok láttán, a különböző nemzetek pálinkaszerű italainak felfedezése nem rövid időt ölelne fel. Egyébként az alkoholrészleg az egyetlen olyan szegmense a boltnak, ahol viszonylag magas a magyar termékszortiment, természetesen a boroknak és a pálinkáknak köszönhetően. Ne gondoljunk arra, hogy csak a legdrágább, legkiválóbb, nagy kaliberű borok vannak jelen, könnyen találunk könnyű, szép, középkategóriás remekeket is. Igaz ez egyébként a bolt egyéb termékeire is, természetesen a prémiumtermékek prémiumáron kerülnek ki a polcokra, de lehet itt okosan és pénztárcakímélően is vásárolni, ha az ember figyel és alapos. Valójában a Culinaris már a borválasztékot tekintve is könnyen felveszi a versenyt szinte valamennyi magyarországi szakbolttal, sőt a jelentős, a világ különböző tájairól érkező további borokkal és egyéb alkoholtermékkel közösen talán túl is szárnyalja azokat. A borospolcok közötti asztal pedig a csúcsgasztronómiából ismert, illetve kevésbé a köztudatban lévő, igényes csomagolású, gusztusosan tálalt töltött, töltetlen, táblás, praliné, bonbon, és ki tudja még, milyen változatú csokoládéktól roskadozik. A minőség, az ár és a származási hely széles skálán mozog, már csak a saját preferenciáinkat kell felismerni és rendezni, bár azt hiszem, ilyen esetekben rossz döntés nem létezik.
A zöldség- és gyümölcsválaszték megint csak óriási és gyönyörű. A nagyszámú személyzet – itt érezhető, hogy az eladó a vevőért van és nem fordítva – folyamatosan, persze képességeihez mérten ellenőrzi a termékek minőségét, hogy valóban csak a még szép darabok maradhassanak kint a pultokon. Igazi friss zöldfűszer-növénykert, bazsalikom, koriander, snidling, tárkony illatozik, illetve rengeteg, a laikus számára teljesen ismeretlen növény, viszont amit felismerünk, az tényleg nagyon gyönyörű. Három-négyféle alma és saláta, bébispenót, ázsiai citromfű, friss datolya, füge, áfonya az év bármely szakaszában. Valójában az üzlet kiváló terep azoknak, akik arra éreznek késztetést, hogy különleges menü kerüljön az asztalra, amely akár attól is lehet különleges, hogy nem a szezonnak megfelelő alapanyagból készült.

Négy erősség

Valójában a Culinarisnak négy igazi erőssége, úgymond megkülönböztető előnye van az összes többi hazai élelmiszerbolttal szemben. Ezek közül az első az óriási választék egy-egy termékkategórián belül, azaz nagy esélyünk van arra, hogy akár tizenöt különböző márkájú és egymástól valóban eltérő – hiszen a világ legkülönbözőbb pontjain állították őket elő – lekvár vagy mustár közül kelljen választanunk. Az árképzés pedig ugyancsak igen széles skálán mozog, ami, valljuk be, a nem kifejezetten határozott szakmai kompetenciával rendelkezők számára igazán megkönnyíti a döntést.
A Culinaris másik nagy előnye a már többször említett beszerzési forrás széles volumene. A világ minden tájáról származó alapanyagok és kiegészítők. Rengeteg a thai, indiai, mexikói fűszer, konzerv, szósz, argentin bélszín, japán herkentyűk, fagyasztott és hűtött termék. Tehát a szortiment egyszer a termékkategóriákat tekintve széles, azonban ezzel egy időben a kategóriákon belül a kategóriák mélysége is óriási. A csemegepultban az olasz, francia, spanyol, német sonkák, szalámik és egyéb felvágottak között az ismeretlen képtelen választani, és elveszik a tömegben. A rutinosabban viszont pontosan tudják, mit keresnek, ami gyakran hátulról, a raktárból kerül elő. A Culinaris – nem tudom eldönteni, hogy ez előny vagy hátrány – annyi terméket forgalmaz, hogy gyakran képtelen azokat a polcokon is bemutatni.
A harmadik előny a készséges és kedves háttércsapat, amelynek többek között az is köszönhető, hogy ezek a termékek is pillanatok alatt bekerülnek a fogyasztó kosarába. Hiszen ha elfogyott valami a polcról, az nem azt jelenti, hogy feltétlenül csak a jövő héten lesz belőle újra, hanem akár fél percen belül is pótolni tudják.
A felkészült és segítőkész alkalmazottakat követően a bolt belső designját emelném még ki; a barna parkettát, a harmonizáló színeket, a fonott kosarakat és a tisztaságot.

Rugalmas megfelelés

A sajtokról is ejteni kell néhány szót, hiszen alapjáraton 50-60-féle különböző sajt található a boltban. A pulton túl az előrecsomagolt változatok között is fellelhetünk igazán ritka és remek darabokat. A rendszeres kóstoltatáson túl nekünk is lehetőségünk nyílik a számunkra vonzó, izgalmasabb darabok felfedezésére, hiszen ilyen óriási választéknál az ismeret és az ár alapján kifejlődött preferencia csődöt mondhat, és ezt az alkalmazottak is tudják.
A pékárukat helyben sütik ki, az olasz és francia pékségek hangulatát próbálják idézni, legalábbis a termékek szintjén. A változatos házi készítési sütemények pedig a helyben készült humusz vagy ricottakrém még profibb változatai.
Kapható még finom, jó minőségű friss kávé, fantasztikus szendvicsek, amelyeket akár az egyéni ízlés alapján a pultból kiválasztott alapanyagokból és a frissen sült pékárukból állíthatunk össze.
A bolt fő előnye mégis a vevői igényeknek való rugalmas és mindig aktuális megfelelés. Kiváló minőségű prémium- és exkluzív termékek gusztusos környezetben tálalása, gyorsaság (hiszen ha feltorlódik a sor, rögtön előkerül egy pénztáros, ahogy a csemegepultban is megjelenik valaki), a vásárló megfelelő informálása. Az alapanyagok beszerzésén és a gyorsan összeállított ebéden túl a cég vállalja ajándékkosarak készítését, szervez főzőiskolát az ismeretlen kultúrák gasztronómiájának felfedezésére, házhoz szállít, készít hidegtálakat rendezvényekre, árul konyhai kiegészítőket, vetőmagokat, sőt szervezett már könyvbemutatót is a Culinarisban.


Géher Dorottya

 

(forrás: elelmiszer.hu )
Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

hirdetés

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél