hirdetés
2014. szeptember. 02., kedd - Rebeka, Dorina.
hirdetés

Legyen „trendi” a magyar termék!

Egyeztetés a magyartermék-rendeletről

Egyeztetetést tartottak a szeptemberben életbe lépő magyartermék-rendeletnek megfelelően önkéntes alapon feltüntethető „magyar termék”, „hazai termék” és „hazai feldolgozású termék” védjegy jelöléseiről  kereskedők, termelők részvételével kedden a Vidékfejlesztési Minisztériumban (VM).

A megbeszélésen Kardeván Endre, a VM élelmiszerlánc-felügyeletéért és agrárigazgatásért felelős államtitkára hangsúlyozta: a tárca együttműködési megállapodást szeretne kötni a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel a tanúsító védjeggyel kapcsolatban azzal a céllal, hogy a fogyasztó könnyebben be tudja azonosítani a magyar, a hazai, illetve a hazai feldolgozású termékeket.

magyarKardeván Endre emlékeztetett arra, hogy a magyartermék-rendelet megalkotása 2010 végén kezdődött, a társadalmi egyeztetéseket követő többszöri átdolgozás után az Európai Bizottsághoz elküldték a javaslatot notifikációra. A bizottság nem javasolta a bevezetést, végül a kormány 2012. július 18-án döntött a rendelet kihirdetésről, amely szeptemberben lép hatályba.
   
Az államtitkár kitért arra, hogy a közösségi vámkódex szabályozza ugyan a termék származási országának feltüntetését, de több ponton hiányos, és megtéveszti a vásárlókat.
    
A magyartermék-rendelet a hazai vásárlók jobb tájékozódását biztosítja azzal, hogy szabályozza, milyen feltételek mellett tüntethető fel a jövőben az élelmiszerek csomagolásán a „magyar termék”, a „hazai termék” és a „hazai feldolgozású termék” megjelölés – hangsúlyozta az államtitkár.

A tárca azért döntött a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel való együttműködés mellett, mert az már működtet ilyen tartalmú védjegyet – mutatott rá Kardeván Endre.
    
Bodrogai Ferenc, a Magyar Termék Nonprofit Kft. alapítója kiemelte: a családnak, az oktatásnak jelentős szerepe van abban, hogy a magyar termék „trendi” legyen.

Kecskeméti Attila, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója azt hangsúlyozta, hogy minél többen élnek majd a védjegy használatával, annál olcsóbb lehet az éves díj.
    
A konzultáción Dr. Csorbai Attila a Baromfi Terméktanács igazgatója felvetette, hogy mi lesz a sorsa a jövőben az ágazati védjegyeknek, például a magyar baromfi termékek védjegyének.

A minisztériumi válaszból kiderült, hogy a kettő nem zárja ki egymást, az ágazati védjegyek élhetnek a többi mellett.

hirdetés
Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél