hirdetés
2014. november. 28., péntek - Stefánia.
hirdetés

Értékben hat százalékkal nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása

Többek között sörből, sajtból, tejfölből, margarinból és pralinéból fogyott több

Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 6 százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig változatlan maradt 2011. december-2012. március során, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Többek között ezt tárta fel a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.

A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport négy hónapi  forgalma mintegy 450 milliárd forint. Mind értékben, mind mennyiségben nőtt a legkeresettebb élelmiszerek közül többek között a sör, sajt, tejföl, margarin és praliné bolti eladása.

„Értéket tekintve két számjegyű növekedést regisztráltunk például a kávé, margarin, táblás csokoládé és ostyaszelet kiskereskedelmi forgalmánál” – tájékoztat Villányi Ágnes, a nielsenNielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.

A különböző bolttípusok közül javult a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója; élelmiszerből részarányuk 2 százalékponttal emelkedett értékben, 35 százalékra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a legnagyobb, 2500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze 31, illetve 17 százalékra.

Regionális szempontból változatos trendekre hívja fel a figyelmet Villányi Ágnes: nielsen
„Az átlagos 6 százalék felett bővült élelmiszerből az üzletek bevétele az öt Nielsen-régió közül négyben; az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben 8, míg délkeleten 7 százalékkal. Ezzel egyidőben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrális nielsenrégióban az eladások átlag alatt, 3 százalékkal emelkedtek, egyik évről a másikra.”

Említést érdemel, hogy az élelmiszerek országos kiskereskedelmi bevételéből a centrális régió üzletei 34 százalékot értek el 2011. december-2012. március során.

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából átlag feletti növekedést elért, néhány nagy forgalmú élemiszer mutatója, 2011. december-2012. március során. Százalékban, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva.

Kategória                           %
Élelmiszerek átlaga            6
Húskészítmény                   7
Sajt                                    8
Kávé                                12
Szénsavas üdítőital           9
Tejföl                                 9
Gyümölcsjoghurt               7

Forrás: Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket feltáró és szolgáltató globális vállalat.

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória – értékben mért - kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
 

Bolttípus                   2010. december-2011. március    2011. december-2012. március
2 500 nm felett                                 32                                              31
401-2 500 nm                                  33                                              35
201-400 nm                                       8                                                8
51-200 nm                                       18                                              17
50 nm és kisebb                                9                                                9

Forrás: Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket feltáró és szolgáltató globális vállalat.

(forrás: Nielsen)
Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[108257] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél