hirdetés
2014. november. 27., csütörtök - Virgil.
hirdetés

Most először csökkent a Facebook bevétele

Két éve először számolt be csökkenésről a bevételek szintjén a Facebook negyedév/negyedév alapon, ami azt jelezheti, hogy lassul a növekedés a közösségi cégnél. A társaság szerint ez a csökkenés szezonális trendekkel magyarázható, az elemzőket mégis meglepte.

Csökkentek az első negyedévben a Facebook bevételei a megelőző három hónaphoz viszonyítva, amire két éve nem volt példa a társaságnál, utoljára ugyanis 2010-ben fordult elő, hogy negyedév/negyedév alapon estek volna a bevételek. A közösségi szolgáltatásokat kínáló cég bevételei 1,06 milliárd dollárra rúgtak az év első három hónapjában, ami 6%-os visszaesést jelent 2011 negyedik negyedévéhez képest.

Ez arra utalhat, hogy lassul a növekedés a cégnél, a menedzsment szerint ugyanakkor szezonális hatásoknak tudható be. A hirdetési üzletág, amely a Facebook bevételeinek döntő részét (82%-át) adja, hagyományosan lassul az első negyedévben. "Ez a lassulás gyorsabban következett be, mint amire számítottunk" - nyilatkozta a Pivotal Research Group elemzője a Reuters-nek. Az előző év azonos időszakához viszonyítva azonban még így is 45%-kal növekedtek a bevételek a vállalatnál.

A Facebook regisztrált felhasználóinak száma 901 millió főre növekedett a negyedév végére, aktív felhasználóinak száma pedig 526 millióra emelkedett, ami 41%-os növekedést jelent egy év leforgása alatt. A cég elkezdte közölni az egy felhasználóra jutó bevétel alakulását is, ami az elmúlt három hónapban 6%-os növekedést követően 1,21 dollárra rúgott.

Eközben a Facebook működési költségei jelentősen megnövekedtek az első negyedévben, közel a duplájukra emelkedtek egy év alatt, ennek eredményeként pedig a társaság nettó eredménye 205 millió dollárra csökkent, ami 12%-os visszaesést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest.

Az EMarketer becslései szerint idén 6,1 milliárd dollárra emelkedhetnek a Facebook bevételei a tavalyi 3,71 milliárd dollárról, ami 64%-os növekedést jelentene 2011-hez képest.

A Facebook jelenleg minden idők legnagyobb elsődleges részvénykibocsátására készül az internetes szektorban, a tervek szerint május közepén kezdődhet meg a kereskedés a vállalat részvényeivel. A cég 5 milliárd dollárra tehet szert az elsődleges részvénykibocsátás során és a becslések szerint piaci kapitalizációja elérheti a 100 milliárd dollárt.

(forrás: Portfolio)
Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél