hirdetés
2014. november. 23., vasárnap - Kelemen, Klementina.
hirdetés

151 milliárd jutott reklámra

Az MRSZ közlése alapján a múlt évben 151,474 milliárd forintos reklámbevételt könyvelhetett el a hazai média.

A hazai televíziók összesen 54,9 milliárd forintos hirdetési bevételre tettek szerint a múlt évben az MRSZ becslése alapján. A második legnagyobb szegmens a nyomtatott sajtó volt, a reklámforintok 27,5 százaléka, 41,66 milliárd forint került hozzájuk. Az internet már közelít a 20 százalékos részesedéshez, a hirdetők 28,5 milliárd forintot költöttek el online az MRSZ becslése szerint.


A közterületi reklámköltés 15,22 milliárd forint volt tavaly, vagyis a csatorna részesedése a reklámtortából nagyjából 10 százalékos volt. A rádiók hirdetési bevételei valamivel 7,04 milliárd forint fölött voltak, ami 4,9 százalékos részesedést jelentett. Az ambient reklámköltés 2,76 milliárd forint volt, míg a mozik hirdetési bevétele megközelítette az 1,02 milliárd forintot.

Az MRSZ már 12. alkalommal becsülte meg a hazai reklámköltést, a tavalyi adatokat azonban egy új módszerrel összesítették. Az idén először ugyanis nem nettó, hanem net-net, vagyis az ügynökségi jutalékot nem tartalmazó összegre vonatkozik a becslés, tehát nem a marketingbüdzséket elhagyó pénzmennyiség, hanem a médiához megérkező bevétel áll a középpontban. Az új módszertan következtében a korábbi évekkel való sematikus összehasonlítás nem értelmezhető, a piac nagysága, és az egyes médiatípusok részesedése viszont fontos támpontot adnak a jövőre nézve – olvasható az MRSZ közleményében.

Az elmúlt időszakban megindult szakmai együttműködés újabb jeleként az egyes médiatípusok bevételeire vonatkozó adatokat elsősorban az egyes médiatulajdonosi szövetségek szolgáltatták. Így az adatszolgáltatók között van a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (együttműködésben az Ernst & Young-gal), a Magyar Közterületi Média Szövetség (együttműködésben az Ernst & Young-gal), az Interactive Advertising Bureau Hungary (együttműködésben a PricewaterhouseCoopers-szel), az Ambient Media Tagozat és az MRSZ. A rádiós adatok gyűjtésében, összeállításában és a teljes adatsor ügynökségi kontrolljában a Berg Media segített.

Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél