hirdetés
2014. szeptember. 03., szerda - Hilda.
hirdetés

Rekordlátogatás a ProWeinen, a borászok világtalálkozóján

Tizennyolc magyar cég az 50 országból érkezett 3600 kiállító között

Az élénk üzletmenet fenntarthatóságára fókuszáltak a düsseldorfi ProWein bor szakvásár kiállítói és látogatói idén március végén.  A kísérő konferenciák és kóstolók olyan szakmai témák megvitatását ösztönözték, mint a csomagolási design, a borok hitelessége és a termőhelyek egyre fontosabb szerepe a marketingben.

„Nagy közönségsikert aratott a központi kóstoló zóna, ahol a látogatók több mint ezer féle fehér és vörösborral ismerkedhettek meg közvetlenül” – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője. „A kínálatot egyrészt a hagyományos és modern trendek összehasonlítása szempontjából rendszerezték. Másrészt arra mutattak be kézzel fogható, Proweinilletve megízlelhető példákat, hogy a korszerű borászat milyen mértékben befolyásolja a bor stílusát.” Hozzátette: a látogatók 80 százaléka élt az egyedülálló kóstolási kínálat lehetőségével, hogy támpontot kapjon a vásáron való tájékozódáshoz. Mindez rekord számú, 38 ezer látogatónál.

Szintén csúcsot döntött a kiállítók száma. A tavalyinál 200-zal több, összesen 3600 kiállító 50 országból bérelt helyet a ProWein három napjára.

Tizennyolc magyar bortermelő vállalat is kiállított a világ egyik legnagyobb borüzleti rendezvényén. Többek között a Bock Borászat, Egri Korona Borház, Gróf Dégenfeld, Pannonhalmi Borház, Törley Pezsgőpincészet és Tokaj Kereskedőház. A 135 négyzetméteres közösségi magyar stand az Agrármarketing Centrum támogatásával jött létre. Néhány borászat pedig kereskedelmi partnere standján vett részt a ProWein-on. 

Farkas Erzsébet, a Tokaj Kereskedőház exportmenedzsere úgy nyilatkozott, hogy a ProWein kiemelkedően fontos szakvásár számukra. „Hollandiától Skandináviáig, Lengyelországtól Brazíliáig számos fontos érdeklődővel tudtunk itt találkozni” – hangsúlyozta Farkas Erzsébet.

A 269 hektáron gazdálkodó családi borászat, az Egri Korona Borház munkatársa, Rácz Kinga szintén pozitívan nyilatkozott a ProWein-ról. „Ezen a kiállításon nemcsak a hagyományos egri borok iránt, hanem az újdonságnak számító boraink iránt is nagy volt az érdeklődés.”

A hagyományokhoz híven, az égetett szeszesitalok gyártói ezúttal is bemutatkoztak Proweinkínálatukkal, „vásár a vásárban” mottóval. A nagy márkák gyártói mellett kevésbé ismert és regionális vállalkozásokkal, összesen 300 kiállítóval ismerkedhettek meg az érdeklődők.

A piac fejlesztését szokatlanul nagyszámú, több mint 200 kísérő rendezvény biztosította a szakemberek számára. Ezzel kapcsolatban Máté Szilvia rámutatott:  „Nagyszerű alkalmat nyújtott, hogy a Rajna-parti vásárváros a borok és égetett szeszesitalok nemzetközi kínálatát professzionális légkörben mutatta be, így az ágazat világtalálkozójának is nevezhetjük a ProWeint.”

A kísérő programban nagy érdeklődés kísérte „a bor legjobb barátai” című bemutatót: 30 cég olyan ínyencségeket prezentált, amelyek fokozzák a bor, illetve az égetett szeszesitalok élvezetét. Kiskereskedők és vendéglátások olyan impulzusokat kaptak ott, amelyekkel vonzóbbá tehetik italválasztékukat.

Máté Szilvia a piaci helyzetet ismertetve hangsúlyozza: „A fogyasztók ízlése az elegáns borok felé kezd fordulni. Egyre inkább olyan borokat keresnek a vásárlók, amelyek fogyasztása örömet okoz. Friss, könnyű fajtákat, kevés alkohollal. A könnyű klasszikusok jönnek újra divatba.”



(forrás: Élelmiszer Online )
hirdetés
Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél