hirdetés
2014. szeptember. 30., kedd - Jeromos.
hirdetés

Ők a legnagyobbak: Tesco, utána két magyar lánc

Két diszkont előbbre lépett

A Tesco, CBA és Coop áll a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi láncok 2011. évi Nielsen-toplistjájának élén, ahogyan egy évvel korábban is. A Tesco forgalma 705,2 milliárd forint a 2011-2012-es üzleti évben, szemben az egy évvel korábbi 666,5 milliárddal. Többek között ezt tükrözi a toplista, amit a vállalatok saját közlése, illetve becslések alapján állított össze a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, valamint ismereteket szolgáltató globális vállalat.

Sok minden átalakult az FMCG kiskereskedelemben tavaly, de a toplista élmezőnye nem változott. A piacvezető Tesco forgalma a tavalyelőtti 666,5 milliárd forint után 705,2-re emelkedett a 2011. március-2012. februári gazdasági évben. Utána következik 2011-ben a CBA 565, míg a Coop 510 milliárd forinttal. Őket követi, szintén az előző évihez hasonló sorrendben a Spar 389,6 és a Reál 367 milliárd forintos forgalommal.


A toplistán három helycserét regisztrált a Nielsen. A Lidl az Auchan elé került, a rangsor hatodik helyére. Az Aldi a drogerie marktot előzte, és a tizenegyedik helyet foglalja el. Közülük a Lidl 234,6, míg az Aldi 69 milliárd forint bevételt ért el, a Nielsen becslése szerint. A Rossmann pedig most tizenharmadik, mivel a Match-nál nagyobb lett a bevétele, az elmúlt év során.

Ami a boltláncok terjeszkedését illeti, lelassult. 2010-hez képest a múlt év során legnagyobb ütemben a Lidl, Aldi, Tesco, Penny és drogerie markt növelte bolthálózatát. Közülük a Lidl tizenhárom új üzletet nyitott tavaly, az Aldi ötöt, Tesco hetet, míg a Penny Market és a drogerie markt egyaránt hármat. „Hazánkban a kirívóan alacsony fogyasztói bizalom ellenére csak mérsékelten csökkent az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása mennyiség szempontjából tavaly, az előző évhez képest, a Nielsen által mért kategóriákból. Az élelmiszerkereskedelem viszonylag jó teljesítménye a vállalatok erőfeszítéseinek köszönhető” – mutat rá  Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen ügyvezető igazgatója. „Ismerik fogyasztóikat, igyekeznek hatékonyan reagálni a változásokra. Bevetik a korszerű eladásösztönzés teljes arzenálját. Többek között optimális választékkal, átgondolt árpolitikával, vonzó promóciókkal törekednek a sikerre.”

Az igazgató hangsúlyozza, hogy tükrözi az FMCG vállalatok aktivitását a tévé-reklámok költési toplistája is. Hazánk tévé-csatornái múlt évben 3,38 millió reklámot sugároztak. Ebből több mint egyharmad, 1,27 millió jutott az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok gyártóira; közel 90 ezer pedig a boltláncokra.

A láncok többsége koncepciózus kampányokkal, aktív reklámozással igyekszik megnyerni új vevőket, illetve növelni meglévő vásárlóik lojalitását.

Táblázat. Az élelmiszer és háztartási vegyiáru, valamint kozmetikum kis- és nagykereskedelmi vállalatainak forgalom szerinti rangsora 2011-ben. Milliárd forintban.

Sorszám           Boltlánc            Forgalom

  1.                     Tesco                705,2
  2.                      CBA                  565,0
  3.                     Coop                 510,0
  4.                      Spar                 389,6
  5.                      Reál                 367,0
  6.                      Lidl                   234,6
  7.                  Auchan                 230,0
  8.                   Metro                   184,1
  9.              Penny Market           168,7
10.                    Cora                     86,1
11.                     Aldi                      69,0
12.             dm drogeire markt       66,8
13.                 Rossmann               41,9
14.                    Match                   41,3
15.                      Profi                   28,0

Megjegyzés: A Tesco forgalma 2010. március-2011. februárra vonatkozik.

Forrás: A vállalatok saját közlése. A Nielsen piackutató vállalat becsülte az Aldi, Cora, Lidl,  Match, Penny Market és Profi forgalmi adatát.

(forrás: Nielsen )
hirdetés
Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél