hirdetés

Ismeretlen tettesek tönkretették a METRO adventi kampányát? Nem. Vírusmarketing! (Frissített!)

A METRO "mélyen megdöbbent és felháborodott"

Péntekre virradóra ismeretlen tettesek feltörték a METRO Kereskedelmi Kft. karácsonyi ajánlatait tartalmazó Adventi Naptárat, ezzel a nagykereskedés teljes karácsonyi kampányát leleplezték. Az Élelmiszer szerint egy ügyes vírusmarketing-kampányról volt szó..., és így is lett!

Biztonsági kamera - Metro advent"A METRO igazgatósága mély megdöbbenését és felháborodását fejezi ki, amiért ismeretlen behatolók november 24-én éjjel tönkretették a budaörsi METRO áruház előtt felállított adventi kalendáriumot, és ezzel leleplezték a nagykereskedés karácsonyi kampányának összes akcióját.

A napi ajánlatokat a vállalat az eredeti tervek szerint napról napra fedte volna fel.

„Rengeteg ember örömét és adventi várakozását tették ma reggelre tönkre az elkövetők. A METRO vezetősége mindenkit biztosít arról, hogy a sajnálatos események dacára az üzletlánc háborítatlanul készül tovább az adventi hetek méltó megünneplésére” – mondta Juhász Attila, a METRO branding vezetője" - áll a METRO közleményében.

Van egy sejtésem, és ezt képtelen vagyok magamban tartani. Mégpedig az, hogy itt egy ötletes vírusmarketing-kampánnyal állunk szemben. Ki kapja fel manapság a fejét egy akciódömpingre, mégha az adventi is? Kutya se, csupa dunarekesztés. Be kell hát vetni olyan, az adott szegmensben még (lehetőleg és viszonylag) szűz marketingeszközt/eszközöket, ahonnan nem várnak „támadást” a célkeresztben lévők. Felvethető a kérdés: netán új marketingszelek fújnak a kereskedelmi piacon? Ki várna például vírusmarketing-kampányt a METRO-tól, avagy ki számított arra, hogy a kiskereskedelmi láncok közül – a teljesség igénye nélkül – a puszta árkommunikáció helyett meglepő ötletekkel áll elő „bazinagy-mikrofonos", poénos szpotsorozatával az ALDI, netán arra, hogy a  sorra új – és kreatív! – csavarokkal dolgozó, „Jó döntés” kampányával jelentkezik a SPAR.

Visszatérve a METRO feltételezésem szerint, ami azóta beigazolódott, vírusmarketing ötletére: remek, ám néhány apró kekeckedést engedjenek meg az alkotók, olyan momentumokról, amelyek némileg csorbát ütnek az életszerűségen. A „biztonsági kamerák” felvételén látszik, hogy a „gonosztevők” úgy hatolnak be éjnek évadján a METRO területére, mint „kés a vajba”. Ne már! Ha ilyen lenne a cég biztonsági szolgálata, már az alapkőnek is csak hűlt helyét rögzítették volna a már rég ellopott kamerák. A másik: jönnek az ünneprontók, kinyitogatják az adventi ablakocskákat, meg se nézik mi van benne, el se lopják, elszelelnek, egyáltalán, mit akartak ezek itt? A harmadik: sötét ékszaka, senki se látja, amikor kinyitják az a meglepetéseket rejtő ablakokat. Nem lehetett volna reggelig becsukni őket? De mindez csak később jut az ember eszébe, és ekkor már benne van az akciós bogár a fülében…Ügyes! Szép adventet METRO!

Utóirat: Juhász Attila, a METRO branding vezetője megerősítette az Élelmiszer Online gyanúját, valóban vírusmarketing-kampányról volt szó. A nagykereskedelmi lánc adventi kampánya hétfőn megkezdődött.



Császár László
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Online )
hirdetés
Share on Tumblr

Kapcsolódó fájlok

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[100186] galéria
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Engem a 49. másodpercben elinduló kutya meg a fotós sorsa érdekelne.
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél