hirdetés

Ezt neked chipsadó!

Így kommentálunk mi

Kihirdették, mert úgyis egészségtelenül táplálkozunk, megijedtünk, pedig nem is a testünket féltjük, hanem a pénztárcánkat. A Brandmonitor megvizsgálta, milyen visszhangja volt a közösségi médiában a chipsadó bevezetésének. (A közösségi média vizsgálatáról részletesen az Élelmiszer Akadémián, október 27-én.)

Aztán egyszer csak elkezdődött, és drágábbak lettek a nassolni valók meg az energiaitalok. Úgy tűnik, a többség magában hőbörög, még nevetni sem volt kedvünk.
Szeptember 1-jén lépett hatályba a kezdetben hamburger- majd chipsadó néven ismert népegészségügyi termékadó. A szakmai és érdekvédelmi szervezetek alapvetően egyetértenek az adóforma céljával, az internetezők többsége azonban csak a kormány újabb szigorításának érzi.

Megvizsgáltuk a ’hamburgeradó’ ’chipsadó’ és ’népegészségügyi adó’ kulcsszavak alakulását, hogy képet kaphassunk, milyen visszhangja van a közösségi médiában az új adóforma bevezetésének.

Hétezer bejegyzés (ebből több mint 3000 hír és további 2500 hírmegosztás) született 2011. február 10-e, az első bejelentés óta. Akkor még egyértelműen hamburgeradónak hívták a törvényjavaslatot, és láthatóan kevesebben foglalkoztak vele, mint a második bejelentés (június 21.) alkalmával. Az idősorról leolvasható, hogy főleg a hírekre reagáltak a felhasználók a chipsadóval kapcsolatban, ez a téma önmagában nem generált kommenteket, vagy tartalmakat. A legtöbb bejegyzés egyszerű, kommentár nélküli hírmegosztás a Facebookon és a Twitteren. A törvény életbelépésének napjaiban augusztus 31 – szeptember 2. között keletkezett a legtöbb állapot-frissítés, vagyis olyan bejegyzés, amelyet nem egy hírrel kapcsolatosan írt a felhasználó.

A források megoszlásán is megfigyelhető a trend: a híroldalakra felkerülő tartalmakat a Facebookon osztják tovább az emberek:

Ha belepillantunk a bejegyzések szövegezésébe, kirajzolódik, hogy a chipsadótól félünk, mert drágulnak a kedvenceink, nevetünk, ha kifigurázza valaki a törvénykezést és haragszunk a kormányra, és a politikusokra, mert megint mindent ők rontanak el, ami jó. És mindeközben pontosan tudjuk, hogy egészségtelen, amit csinálunk… (A közösségi média vizsgálatáról részletesen az Élelmiszer Akadémián, október 27-én.)

                                                                                                                     

Brandmonitor
a szerző cikkei

Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[98217] galéria
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Nagyon remek, pl. a margarinok egy részét úgy reklámozzák, milyen egészségesek, és most tolják rá az adót? Akkor mégsem azok? Mindenki viccelődik vele, de pl. az
egyetlen máig Magyarországon gyártott táblás csoki pl. 70 évet kibírt, most meg a sajátjai nyírják ki? http://minu.me/-tibi70
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél