hirdetés

eFloor, életet ad a padlónak

Ne lepődjünk meg, ha megindul alattunk a föld

Ha nyilvános helyen járva megmozdul alattunk a padló, nem kell feltétlenül rosszra gondolnunk. Nagyon valószínű, hogy egy innovációval, az interaktív padlóval van dolgunk. Az eFloor olyan rendszer, amely minden kiállítás, konferencia padlóját vagy kereskedelmi jellegű teret átalakít mozgó, interaktív felületté. Az új eszközről Ládi Zoltánt, a forgalmazó eFloor (Maxigon Kft.) ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

hirdetés

Ládi Zoltán

Mikor kezdtek el az eFloorral foglalkozni?


Cégünk 2006-ban alakult, digitális nyomtatással kezdtünk, majd látva a padlómatricák iránti élénk érdeklődést, ebben az irányban kezdtünk el keresgélni. A hagyományos, statikus padlómatricát akkor már sokan használták, mi elkezdtünk gondolkodni, és megtaláltuk ezt a lehetőséget, az eFloort, az interaktív padlót. Ez egy projektoros-kamerás rendszer, amely a padlóra vetíti az üzenetet. Ha valaki rálép a képre, vagy megmozdul fölötte, a mozgás függvényében életre kelnek a képek. Ez az új eszköz adta meg cégünknek a lökést, az új irányt a digitális nyomtatás mellett, hogy nem mindennapi megoldásokat keressünk és kínáljunk a piacon.

Honnan jött az ötlet?


Az eFloor nem saját fejlesztésünk, ez egy kész termék, amelynek mi vagyunk a magyarországi forgalmazói. Bérleti konstrukcióban értékesítjük, a tulajdonos amerikai cég folyamatosan fejleszti az új effekteket, így mi is tudjuk bővíteni a kínálatunkat. Nemrég megkezdtük a saját rendszerünk fejlesztését.

Hogyan működik az interaktív padló?


A projektort több méter magasan függesztjük fel, a földtől való távolsággal egyenes arányban nő a vetített kép. A rendszer része egy kamera, ez követi a mozgásokat, és az érzékelt képpel összhangban egy számítógép speciális szoftver segítségével mozgatja a képeket, üzeneteket.

Vannak olyan effektjeink, amelyeken egy statikus kép bomlik apró részekre, törik szét egy lépés hatására, miközben alatta egy másik üzenet jelenik meg. Ez addig marad látható, amíg egy következő lépés újra mozgásba nem hozza. Összesen nyolc effektünk van, de a folyamatos fejlesztésnek köszönhetően évente 2-3 újabb is felkerül a palettánkra, illetve az igényeknek megfelelően is tudunk fejleszteni.

Egy másik effektünkön 9 kis képet látunk egyszerre, közülük mindig az fordul meg, amelyikre rálépünk, és fedi fel a hátoldalán látható üzenetet. Általában a megrendelők ezt úgy alkalmazzák, hogy az egyik oldalra helyezik az aktuális terméket, szolgáltatást vagy a promóciós üzenetet, a másik oldalra pedig a cég logóját. Egy kiállításra készítettünk olyan alkalmazást, amelynek a hátterében egy nagy kávéscsésze volt látható. Ha rálépett valaki a képre, a kávészemek szétgurultak, és láthatóvá vált a csésze a cég logójával, majd néhány másodperc múlva a kávészemek „visszagurultak”, és ismét eltakarták a csészét. Létezik egy olyan effektünk, amelynél mozgóképet is tudunk használni. Itt a kép közepén folyamatosan látható a videó, és ezt fogják körbe az interaktív képek

Milyen felhasználási területen és milyen cégek alkalmazzák az eFloort?


Az eFloort körülbelül egy éve hoztuk be, azóta folyik a bevezetés. Eddig főleg nagyobb kereskedő cégek alkalmazták konkrét termékek népszerűsítésére, de használták már imázshirdetésre is. Az eFloor felhasználási lehetősége végtelenül tág. A konstrukció segítségével üzletekben, plázákban, termékpromóciókon, bemutatókon, kóstoltatásokon, kiállításokon éppúgy, mint éttermekben, állomásokon, rengeteg eddig kihasználatlan padlófelületet lehet hasznossá tenni, és ily módon célba juttatni a promóciós vagy imázsüzenetünket.

Melyek az előnyei, illetve a hátrányai az interaktív padlónak a hagyományos padlómatricával szemben?


A hagyományos padlómatrica a vetített képpel szemben kevésbé időtálló, sérülékenyebb, a takarítás és a mindennapi „megpróbáltatások” során – az alkalmazott alapanyag, a lerakás gondossága függvényében – kopik, feljön, mattul, ami a vetített kép esetében nem áll fenn.

Emellett a hagyományos matrica recés felülete miatt csúszás-, vagyis balesetveszélyt is jelent. Ennek kockázatát csökkenthetjük, ha nagy gyártók által gyártott, biztosított anyagból készítünk padlómatricát, ami viszont növeli a költségeket. Az ilyen kártérítési esetek Magyarországon nem jellemzőek, de Amerikában nem ritkák, úgyhogy nem árt rájuk odafigyelni. Másrészt a hagyományos padlómatrica lerakása, illetve felszedése jóval idő- és munkaigényesebb, ugyanakkor a kopás, sérülés miatt csak korlátozott ideig használható. Nagyobb, mondjuk száz üzletet érintő kampány során az egyidejű lerakáshoz igen komoly apparátust kell megmozgatni.

Az eFloor különlegessége egyrészt, hogy nem statikusan, hanem izgalmasan, efloorfigyelemfelkeltően, interaktív módon közvetíti az üzenetet, és mivel az emberek szeretik, ha történik körülöttük valami, ez igen népszerű. Másik előnye, hogy a vetített kép mérete nem befolyásolja az árat, egy 2x1 méteres vetített „matrica” ugyanannyiba kerül, mint egy 3x5-ös, a méretet csupán a felfüggesztés magassága befolyásolja. További előnye, hogy csak egyszer kell installálni, ezután az üzenet bármilyen gyakran, gyakorlatilag költségmentesen, pillanatok alatt, akár száz helyen egyszerre, interneten keresztül változtatható. Az eFloor hátrányának nevezhető, hogy igazán jól csak világosabb padlókon és nem nagyon erős fényben érvényesül a vetített kép (ha erős a fényviszony, akkor erősebb projektort alkalmazunk, ami nagyobb költségeket jelent). Ha sötét a padló felülete, akkor fehér matricát kell leraknunk, és ezzel elveszítjük az egyik termékelőnyünket.

Hogyan alakulnak a hagyományos matrica, illetve az eFloor költségei?


Rövid távon látszólag a matrica kifizetődőbb, mert olcsóbb a gyártása, de ez változik, ha a használt kép méretét is figyelembe vesszük. Mi az esetek többségében 3x2 méteres képet vetítünk, ez nevezhető az ideális méretnek, de természetesen lehet a kép akár ennél jóval nagyobb is. Ha a költségeket elosztjuk négyzetméterre, és figyelembe vesszük a felhasználhatóság idejét, akkor lehet, hogy az eFloor az olcsóbb – és akkor még nem beszéltünk arról, hogy egy installálással annyi módosítást tudunk végrehajtani, amennyit a megrendelő kíván, és meg tud terveztetni.

Milyen lehetőségek vannak még ebben a technológiában?


Az eFloor-nak van egy „testvére”, az eWall, amely ugyanezt a rendszert alkalmazza, csak a falra – illetve egy speciális matrica segítségével kirakatra – vetít. Ebben az esetben némileg módosítani kell a grafikát, hogy az életszerűség, a természetesség megmaradjon, például ne a gravitációnak fittyet hányva tapadjanak a falhoz mondjuk a kávészemek. Az eWall-lal a falra vagy kirakatra vetítve ugyanazokat az effekteket tudjuk elérni, mint az interaktív padlóval, csak itt nem a láb, hanem – hasonlóan az egér mozgatásához – érintés nélkül a kéz, illetve a test mozgásával. Az eWallt még nem használtuk Magyarországon, ez lehet a következő újításunk.

Császár László ,főszerkesztő, Élelmiszer Online
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Szaklap)
Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Cikk[81850] galéria
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél