hirdetés
2014. november. 22., szombat - Cecília.
hirdetés

Closer to Hungary

Thomas Lichtblau, a Beiersdorf Hungary új ügyvezető igazgatója

Közelebb Magyarországhoz – ez is lehetne a Beiersdorf Magyarország frissen kinevezett ügyvezető igazgatójának mottója, hiszen pillanatnyilag életének egyik legnagyobb kihívása az, hogy megtanuljon magyarul. Thomas Lichtblauval kinevezése után budapesti irodájában beszélgettünk.

Thomas LichtblauAz irodába belépve feltűnően fiatal, kedves, megnyerő fiatalember fogad. Bemutatkozik, magyarul üdvözöl, vezetéknevét azonmód magyarul is tudtomra adja, nevetve mondja, hogy bizony a lichtblau annyit tesz: fénykék. „Nagy kihívás megtanulni magyarul, de muszáj lesz, mivel egyrészt az Élelmiszer cikkeit is el kell tudnom majd olvasni, másrészt egy éven belül  a gyerekeim is beszélni fognak már magyarul – osztrák–magyar iskolába járnak –, és ha meg akarom érteni őket, nekem is meg kell tanulnom” – kezdi a beszélgetést Thomas.

Ezek szerint ide is költözik a családjával?
Igen.

Szereti ezt az országot?
Igen, és hiszek abban, hogy ha az embert olyan kihívás éri, amilyen most engem, akkor teljes lényével át kell adnia magát a „feladatnak”, és nem csak a szabadidejében azzal foglalkozni. Szeretnék teljesen idevalósi lenni, belülről részese lenni egy országnak, egy csapatnak.

Mit tud Magyarországról és a magyarokról? Volt olyan, amiről kinevezése óta kiderült, hogy csak előítélet?
Mivel ezzel a régióval foglalkoztam korábban, volt már némi rálátásom ennek az országnak a piacára, és ha elhittem volna bármilyen előítéletet is, nem döntöttem volna úgy, hogy a családommal ideköltözöm. Márpedig abban is hiszek, hogy egy menedzser csak akkor tud jól teljesíteni, ha a magánélete is rendben van. Egy olyan országban, ahol a családom nem érezné jól magát, én sem tudnék jó munkát végezni. Budapest pedig nagyon hasonlít Bécsre, ahol eddig dolgoztam és éltem, tehát nagy törést a költözés nem fog okozni. A kelet-ausztriai emberek kifejezetten hasonlítanak a magyarokhoz. De a kultúránkban, a történelmünkben is sok a kapcsolat, és ez fontos, mert nem számítógépekkel dolgozom, hanem emberekkel. A feleségem révén is sikerült jobban megismerni a magyarokat, ő ugyanis magyar orvos rendelőjében dolgozott Bécsben mint asszisztens. A magyar konyhával például már régóta ismerkedem, így amikor idejöttem, nem értek sokként a magyaros, fűszeres ételek.

Mi volt az első dolga, miután kinevezték CEO-vá?Thomas Lichtblau
Ügyvezetőként először az alkalmazottakkal ismerkedtem meg, négyszemközti megbeszéléseken tájékozódtam a piaci helyzetről, a vállalati ügymenetről. Az átadás-átvétel kiválóan zajlott, hálás vagyok az előző ügyvezetőnknek, Hierath úrnak, aki rengeteg tapasztalatot osztott meg velem.

Tervez valamilyen változtatást?
Igen, hiszek abban, hogy változtatni csak akkor szabad, ha az tényekkel megalapozott és nem egy hirtelen ötlettől vezérelt, valamint abban is, hogy ha az ember száz százalékig biztos a változtatás szükségességében, akkor nem szabad tovább várni.

Konkrétan cégen belül mi várható?
Mi mint globális cég összehangolt stratégia alapján dolgozunk, amelynek központi eleme az, hogy ismét a klasszikus bőrápolási kategóriára fókuszálunk, a módszerünk pedig erre a „closer to markets”, vagyis a lehetőségeinket a helyi piacokra koncentráljuk úgy, hogy az a vállalat minden céljával összhangban legyen, például a profitabilitással.  

Hogyan kezelik az FMCG-szektor trendjeit, például az egyre erősebb saját márkákat?
Figyelemmel kísérjük a saját márkás termékek aktivitását ugyanúgy, mint a konkurensekét. Mindkettő esetében nagy kihívásnak tekintem, hogy túlszárnyaljuk őket.

Mi volt a legmeghatározóbb élmény, lépcső a karrierjében, kitől, hol tanulta a legtöbbet?
Érdekes kérdés, az egyetem után öt évig marketingterületen dolgoztam, termékmenedzserként egy élelmiszer-ipari cégnél, ezután sales vonalra mentem, mert sokszor amit marketingesként kitaláltunk, arról a sales előre megmondta, hogy működni fog-e vagy nem, és én érteni akartam, hogy minek mi az oka. Tizenöt ország kereskedelmi koordinátorának lenni szintén szép feladat volt, hiszen ennyi kultúrát, kulturális különbséget kellett kezelni, összhangba hozni.

Mindig is üzletember akart lenni?
Nehéz erre válaszolni. Annyit tudtam a gimnázium után, hogy én olyan ember vagyok, aki célokban és feladatokban hisz, ezért kezdtem el üzleti adminisztrációt tanulni. De ha azt kérdi, mindig is ügyvezető akartam-e lenni, a válasz nem. Elégedett voltam a pozíciókkal, amelyekben dolgoztam, és nem is hiszek abban, hogy az ember túl sokat tervezze magát vagy a karrierjét, mert egy idő után frusztrált lesz, és az adott feladatát és pozícióját sem fogja tudni szeretni.

Az elmaradhatatlan kérdés: ki végzi otthon a bevásárlást?
Van, hogy ketten a feleségemmel, van, hogy egyedül vásárolok be. Elég sűrűn végzek store checket, akkor általában gyorsan be is vásárolok.

Ilyenkor polcátrendezős ügyvezető? Megjegyzi, hol mi nem volt rendben a kihelyezéssel?
Ó, igen. És ha nem elhanyagolható hiányosságot látok, jelzem is a megfelelő embernek, mert a visszacsatolás nagyon fontos.

Melyik a legkedveltebb termékük Magyarországon?
Nagyon kedveltek a tusfürdők, a dezodorok és az arcápolási termékek is, de a legkedveltebb a századik évfordulóját ünneplő Nivea krém.

Önnek melyik a kedvence?
A Nivea krém, részben mivel az illata a gyerekkoromat idézi fel, részben pedig mert praktikus, arcra és testre egyaránt használható. Emellett a Nivea For Men termékeket is rendszeresen használom.

Biztosan ezért nincsenek ráncai. Hány éves? Olyan fiatalnak tűnik…
Tipp?

Hát olyan 36?
Majdnem negyven – mondja magyarul.

Névjegy
Az osztrák szakember a bécsi egyetemen közgazdasági és üzleti szakon végezte tanulmányait. Pályájának kezdetén a Mautner Markhof A. G. élelmiszer-ipari vállalatnál töltött el éveket, ahol hazai és nemzetközi márkamenedzsmenttel foglalkozott. Ezt követően 2001-ben került a Beiersdorfhoz, ahol Key Account Managerként, majd a kelet-közép-európai régióért felelős kereskedelmi koordinátorként tevékenykedett. 2007-től kereskedelmi igazgatóként folytatta pályáját, és a kereskedelmimarketing-osztályért, a kategóriamenedzsmentért, a key account menedzsmentért és a területi képviselői csapatért felelt Ausztriában és a kelet-közép-európai régióban. Két gyermek édesapjaként szabadidejében is aktív életet él: teniszezik, focizik, síel.

Simon Izabella
a szerző cikkei

(forrás: Élelmiszer Szaklap)
Share on Tumblr

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél