hirdetés
2014. november. 23., vasárnap - Kelemen, Klementina.
hirdetés

A Tesco elkötelezettsége Magyarország iránt töretlen

80,5 milliárd adót, 12,2 milliárd válságadót fizetett a kiskereskedelmi lánc

Hét új áruház nyitása, két hipermarket megújítása és a vásárlók kényelmét szolgáló innovációk is bizonyítják, hogy a Tesco elkötelezettsége Magyarország iránt töretlen. A vállalat minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyezett a magyar beszállítók arányának növelésére és a hazai árucikkek exportjának támogatására.

A Tesco tavalyi évről szóló előzetes beszámolójából kiderül, hogy a szolgáltatások bővítése és az innováció eredményeképpen a vállalat közel 6%-kal növelte forgalmát 2011-12-es üzleti évben. Emellett hét új üzlettel, összesen mintegy 11 ezer négyzetméterrel bővült a Tesco eladótere hazánkban. Az elhúzódó gazdasági válság ellenére a cég közel félezer új munkahelyet hozott létre, ami hozzájárult a magyar kormány munkahely-teremtési törekvéseihez. A vállalat magyarországi bruttó árbevétele 705,2 Mrd Ft volt. Működése során 2011-ben a Tesco összesen 80,5 Mrd Ft adót fizetett be, amely tíz milliárd forinttal tescohaladja meg az előző évi befizetéseket. Az összes adóból 12,2 Mrd forint volt a válságadó összege (ami a tavalyi évhez hasonlóan a legmagasabb befizetés a kereskedelmi vállalatok között).

„Vállalatunk tavaly közel 19 Mrd forintnyi beruházást eszközölt Magyarországon. Ezáltal, a jelentős mértékű adóbefizetésen túl is hozzájárultunk az ország gazdasági növekedéséhez, a magyar építőipari kis- és középvállalkozások fenntartásához. Növelni tudtuk a magyar beszállítók számát és súlyát áruházainkban, és ismét nőtt a Tesco csoport más országaiba irányuló export volumene is Magyarországról. A magyar gazdaság fejlődése közös érdekünk, felelős vállalatként ez a cél áll döntéseink középpontjában” – mondta el Gerry Gray, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója.

A tavaly év egyik kiemelt projektje éppen a 100% magyar baromfi program volt, amely szeptemberben indult a Tesco üzleteiben. A bevezetésre hosszú előkészítő munka után került sor, melynek során biztosítani kellett, hogy a magyar beszállítók mindenkor el tudják látni az áruházlánc 212 üzletének igényeit, ne keletkezzen hiány baromfihúsból a hazai kapacitás korlátai miatt. A program kedvező vásárlói fogadtatását jelzi, hogy a baromfihús forgalma 15%-kal emelkedett a bevezetés után.  Az áruházlánc havonta 1800 tonna baromfit és 1500 tonna sertéshúst vásárol magyar szállítóktól.  A Tesco más termékkörök esetében is arra törekszik, hogy teljes mértékben magyar beszállítóktól származó áruval elégíthesse ki a vásárlói igényeket, de a beszállítói kapacitás megteremtése időigényes folyamat. Jelenleg ez az arány a legjelentősebb élelmiszeripari termékkörök esetében – a Századvég Gazdaságkutató Zrt. kutatása szerint – 74%.  Az áruházlánc nem csak a magyar piacra vásárol hazai termelőktől, de évről-évre növekvő volumenben exportál is – elsősorban élelmiszeripari – termékeket.

A vállalat folytatta a Fogarasi úti üzletéből már ismert Tesco Extra felújítási programját. Ennek köszönhetően Szegeden a Rókusi körúti, Budapesten pedig a Váci úti Tesco áruház újult meg és várja a látogatókat a vásárlás extra élményével.

2011-ben a vállalat folytatta a Regionális Beszállítói Fórum sorozatát, amelynek keretében magyar kis- és középvállalatoknak segít abban, hogy termékeikkel akár regionális, akár országos szinten a Tesco beszállítóivá váljanak. Visegrádon és Szegeden összesen hat megye élelmiszeripari vállalkozásait fogadták a Tesco beszerzői egy bemutatkozó beszélgetésre, amelynek eredményeképpen immár 98 regionális beszállító több mint 300 terméke kapható egy vagy több Tesco áruházban. A program 2009-es indítása óta számos példa van arra, hogy regionális szállítóból országossá tudott válni a Tesco partnere.

Néhány cégnek sikerült exportpiacra is értékesítenie termékeit, aminek köszönhetően jelentős kapacitásbővítést tudtak végrehajtani.

A Tesco és a Budapest Bank együttműködésével 2011 júniusában hitelkártya-szolgáltatással bővült a kereskedelmi lánc törzsvásárlói programja: a pénzintézet által kibocsátott Tesco Vásárlókártya a plasztikkal való költéseket pontgyűjtéssel jutalmazza, amelyeket az áruházlánc automatikusan jóváír az ügyfél Tesco Clubcard egyenlegén. Az együttműködés sikerét bizonyítja, hogy a co-branded kártya a hazai piac egyik vezető vásárlókártyájává vált.

A Tesco 2011-ben is folytatta a helyi közösségek segítését, az áruházaiban dolgozó közösségi nagykövetek segítségével több mint 18 millió forinttal támogatta a rászorulókat.  Az „Év támogatottja” program keretében a vállalat 20 millió forinttal segítette az Ökumenikus Segélyszervezet munkáját, amelyet a Szervezet hátrányos helyzetű gyermekek fejlesztésére fordít. Az Adventi kuponos adománygyűjtés során a Tesco vásárlóinak köszönhetően további 20 millió forintot utalhatott át az áruházlánc a Segélyszervezet számára. Ruhaadományt több mint 90 millió forint értékben juttatott el a rászorulóknak a cég, míg a karácsonyi tartós élelmiszergyűjtéseknek köszönhetően a Magyar Vöröskereszt és a Magyar Élelmiszerbank Egyesület összesen 7,6 millió forintnyi terméket kapott.

A 2012-13-as üzleti évben a vállalat bővíteni kívánja kiskereskedelmi szolgáltatásait. Az üzleti év első napján indult a Tesco Mobile szolgáltatása, amely a Vodafone-nal közös vállalkozásban, negyedik mobilszolgáltatóként lépett a magyar piacra.  A Tesco célja, hogy piacvezetői pozícióját megőrizve, új szolgáltatásai és innovációi révén továbbra is a legjobb vásárlási élményt kínálja a magyar fogyasztóknak.

(forrás: Élelmiszer Online)
Share on Tumblr

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél