hirdetés

„A Cora felvásárlása jó lehetőség”

Interjú Dominique Ducoux úrral, az Auchan magyarországi vezérigazgatójával

Egy éve érkezett az Auchan Magyarország élére Dominique Ducoux úr, akit az Élelmiszer 2011. július-augusztusi számában az első benyomásairól kérdezett. Most ismét megkerestük a vezérigazgatót, és az elmúlt esztendő történéseiről, különös tekintettel a Cora tervezett akvizíciójáról kérdeztük.

Miután átvette az Auchan Magyarország irányítását, nyilatkozott az első benyomásairól az Élelmiszer szaklapnak. Mennyiben változott azóta az országról, illetve a kiskereskedelemről alkotott képe, különösen az azóta életbe lépett változások, új szabályozások tükrében?

A gyakori jogszabályi változások értelemszerűen nem kedveznek az üzleti életnek – ez a megállapítás a világ minden részén igaz. Szerintem a hipermarketek, s így az Auchan feladata is ugyanaz, mint volt az elmúlt években: hozzá kell járulnunk a vásárlóerő növekedéséhez. Jó termékeket, vonzó árakat kell kínálnunk minden vásárlói rétegnek. Ez a feladat még nyilvánvalóbban igaz akkor, amikor az ország egy gazdaságilag nehéz időszakot él meg.

AuchanEgy éve ön óvatosan fogalmazott az Auchan magyarországi fejlesztéseivel kapcsolatban. Ehhez képest váratlannak tűnik a hír, hogy az Auchan átveszi a Cora hipermarketeket. Milyen megfontolások motiválták a döntést, hogy ebben a „zűrzavaros” időben ilyen léptékű akvizíciót hajtsanak végre egy olyan országban, amely most nem tartozik a kontinens eminensei közé?


Az Auchan mindig is gondosan tanulmányozott minden felmerülő lehetőséget, amely elősegíthette a fejlődését, hozzájárulhatott ahhoz, hogy az áruházaink megjelenjenek olyan térségekben, ahol addig nem voltunk jelen. A Cora felvásárlása jó lehetőség. A két vállalat filozófiája elég közel áll egymáshoz, s meggyőződésünk, hogy ha a két vállalat erősségeit egyesítjük, akkor még jobban fogjuk tudni kiszolgálni a vásárlókat. Vitathatatlan, hogy Magyarország jelenleg gazdasági válsággal küzd, de mi bízunk az ország jövőjében. Az Auchan családi vállalkozás, s ezek sajátja, hogy mindig hosszú távon gondolkoznak.  A Cora megvásárlásával még jobban fogunk tudni megfelelni a vásárlók elvárásainak, s nem utolsósorban meg fogjuk tudni őrizni a Cora munkatársak 2700 munkahelyét, megmarad a beszállítók piaci lehetősége is.
Mindez azonban még csak feltételes módban fogalmazható meg, mert a versenyhatósági döntéstől függ minden.

Milyen változások várhatók az átvétel után (koncepció, az átvétel ütemezése, Auchanválaszték átalakítása, szervezeti összeolvadás, munkatársak megtartása stb.)?

Erről egyelőre korai még beszélni. Egyedül az biztos, hogy kötelezettséget vállaltunk: amennyiben a felvásárlás létrejön, tovább foglalkoztatjuk a Cora 2700 munkatársát, akik figyelemre méltó szakmai felkészültséggel rendelkeznek a hipermarket üzemeltetés területén.

Januártól minden Auchan pénztár zöld lett. Mi minden változott, illetve hogyan zajlott az átmenet? Miként fogadták a vásárlók?

2010-ben már teszt jelleggel próbálkoztunk zöld pénztárakkal az áruházainkban, s 2011-ben minden áruházunkban működött már 4-4 zöld pénztár, amelyek a környezet iránt egyre érzékenyebb vásárlóink kiszolgálására voltak hivatottak. A kezdeményezés fogadtatása jó volt. Az év vége felé a Facebookon megkérdeztük vásárlóink véleményét is a témával kapcsolatosan, s a válaszadók 80%-a támogatta a környezeti terhelés csökkenését szolgálni hivatott megoldást. Középtávon amúgy is terveztük a változás bevezetését, de a termékdíj törvény felgyorsította a változtatást.
Arra törekedtünk, hogy a vásárlókat jó előre tájékoztassuk a változásról: ennek érdekében minden rendelkezésre álló eszközt bevetettünk. Emellett akciót szerveztünk az életre szóló „Zöldben könnyebb” táskáinkból, amelyeket a vásárló kérésére díjmentesen cserélünk, ha megsérülnek. Az átállás első két hetében pedig minden vásárlónknak ingyen adtunk 1-1 zöld szatyrot, amely méretben és terhelhetőségben is többet tud a korábbiaknál. A visszajelzések alapján azt hiszem, megértették és támogatták a változást.

December 1-jétől elérhető az Auchan ajándékkártya. Mi a lényege? Mi volt a bevezetés célja, milyenek voltak az eddigi tapasztalatok, hogyan tervezik a szolgáltatást hosszú távon?

Az elmúlt években papír alapanyagú vásárlási utalványokat értékesítettünk, amelyek felett egy kissé eljárt már az idő. Az ajándékkártya modernebb: egy kis plasztiklap, amelyet önkiszolgáló rendszerben vásárolhatnak meg a vevők, s a pénztáron történő áthaladáskor maguk dönthetik el, hogy mekkora összeget kívánnak elhelyezni rajta.  A felhasználó, a megajándékozott pedig az összeget elköltheti egyszerre, vagy több részletben, minden megkötés nélkül: bármilyen terméket megvásárolhat belőle. Ha az embernek nincs biztos tippje, hogy mit adjon ajándékba, ez a legjobb megoldás. A megajándékozott vehet magának belőle akár háztartási gépet, akár könyvet, vagy bármit, ami örömet szerez neki. De ha szükséges, felhasználhatja arra is, hogy ebből hidalja át a hóvégi átmeneti nehézségeket, hiszen élelmiszert is vásárolhat. Ez a hipermarket előnye: minden megtalálható egy fedél alatt.




Császár László
a szerző cikkei

Share on Tumblr

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél