hirdetés
2014. július. 23., szerda - Lenke.

"Kicsit retró érzés fog el" - Dr. Fábián Ágnes, Henkel

Az elmúlt húsz év ... Kimondani is nagyon sok, és mégis milyen gyorsan eltelt. Ha arra gondolok, hogy amikor az Élelmiszer magazin elindult, a Henkel már 5 éve Magyarországon tevékenykedett. A kettős évforduló kapcsán kicsit retró érzés fog el: ami annak idején menő volt, mára már megmosolyogjuk.

Az elmúlt húsz év ... Kimondani is nagyon sok, és mégis milyen gyorsan eltelt. Ha arra gondolok, hogy amikor az Élelmiszer magazin elindult, a Henkel már 5 éve Magyarországon tevékenykedett. A kettős évforduló kapcsán kicsit retró érzés fog el: ami annak idején menő volt, mára már megmosolyogjuk.

1992 május-júniusában az egyetem elvégzése után már harmadik munkaévemet tapostam, és elkezdtem a nagybetűs üzleti élet tanulását. A számítógépről csak hallottunk, látni nem nagyon láttuk. Emlékszem az első munkahelyemen 1990-ben a fax gép volt a technikai vívmány, és amikor az első üzleti partnerünk megjelent egy kb. 2 kg-os akkumulátornak látszó tárggyal a tetején egy taxis rádiótelefonra emlékeztető készülékkel, megtapasztaltuk, hogy ez lenne a mobiltelefon.... Hát súlyemelőnek kellett hozzá lenni, az biztos.

Az elmúlt húsz év nagyon sok új dolgot hozott. A technikai vívmányokról nem beszélek, inkább arról, amit az üzletben láttunk: nemzetközi láncok jöttek be a piacra. A kereskedelmi tárgyalások, megállapodások egész más feladatok elé állították a szereplőket. Új szakmai szóhasználatot kellett többnyire angolul elsajátítani. Ez is bizonyítja a nyelvtudás szükségességét – mára már kötelező angolul és lehetőleg még egy idegen nyelven magas szinten beszélni. Az elmúlt két évtizedben a világ, a piacok megnyíltak, értékrendünk új pontokkal egészült ki: egészségtudatos és környezettudatos gondolkodásmóddal például. Nem beszélve az új tempóról, a munkanap már rég nem 8 órából áll. Felvettük a sebességet, és szerintem már nem is tudnánk másképp dolgozni.

Ha visszatekintek a Henkel negyedszázados jelenlétére, új termékek százait vezettük be, üzemeinkbe folyamatosan beruháztunk (legutóbb Környén nyitottunk zöld mezős beruházással ragasztógyárat). Rengeteg CSR projektet valósítottunk meg. Mindezekről tudósított a most húszéves Élelmiszer is.

A következő 20 év?

Szintén nagyon soknak hangzik. Már látom, hogy a tanulást folytatni kell. Jön az új, világlátott fiatal generáció, akiknek a munkahelyeken kihívásokat, lehetőségeket kell kínálni. A fogyasztás takarékosabb és megfontoltabb lesz. A kínálati piac szereplőinek hosszú távú értéket és minőséget kínáló termékeket kell ajánlani. A hitelesség, megbízhatóság, kiszámíthatóság alapértékekké válnak.
Úgy érzem a következő 20 esztendő sokkal inkább ember- és családközpontú lesz.

Szép világot várok!

 

Dr. Fábián Ágnes
ügyvezető igazgató,
Ragasztás Technológiák üzletág igazgató
Henkel Magyarország Kft. 

(forrás: Élelmiszer Online )
Share on Tumblr
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Hírlevél regisztráció

hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Élelmiszer-FMCG Hírlevél

Élelmiszer-FMCG hírek első kézből

  • napi friss hírek, érdekességek
  • kutatások, elemzések
  • exkluzív riportok
  • szakmai konferenciák
  • képzések, tréningek
Iratkozzon fel hírlevelünkre
Ne maradjon le a legfontosabb szakmai hírekről!
Élelmiszer-FMCG hírlevél